Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

New Moon

Kategori: Film Recensioner

Igår var jag, Åsa och Louise och kollade på filmen New Moon. Den var bra men inte alls lika bra som första filmen. Jag tycker i och för sig att New Moon boken är den svagaste av alla fyra så det ska bli mycket intressant att se de 2 kvarvarande filmerna. Specieleffekterna i denna filmen var mycket bättre än i första vilket var skönt.

Handling : Bella firar sin födelsedag tillsammans med sin pojkvän och vampyr, Edward, och hans familj. En enda händelse får förödande konsekvenser.
Bella skär sig i fingret på ett papper, och Edwards bror tappar kontrollen och försöker attackera henne.
Händelsen får Edward att tänka över sitt och Bellas förhållande, och han beslutar sig för att lämna henne. Bella sjunker ner i ett djupt mörker, och det verkar som att ingenting kan få henne att hitta tillbaka till livet igen.

Det var några saker som jag saknade med denna filmen som fanns med i första och det var den blåa filtret i filmen och att vampyrernas ögon var förändrade. En annan sak jag störade mig lite på var skådespelarinsatserna från Alice som inte var lika bra som i första filmen. Nää nu får jag sluta klaga på småsaker men så går det när första filmen är så bra.

Betyg 3.5 av 5

Kommentarer


Kommentera inlägget här: