Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

President i Tropikerna

Kategori: Tvspel

Jag har testat en demo på det senaste i spelserien Tropico som är tredje i ordningen. Tropico3 är ett strategispel i lite simcity anda blandat med Theme park. Denna sortens med spel är inte riktigt min grej längre eftersom jag lätt blir rastlös och jag orkar inte lägga ner tid på att tillfredställa några dumma simmar som går runt och klagar.

Tropico3 var ett rätt så vackert spel men det hjälpte mig inte från att tröttna på demot efter att jag hade gått igenom tutorialen. Det är svårt att berätta så mycket om spelet när jag inte gav det en ärlig chans att blomma ut men så kan det gå ibland när tutorialen är seg och tråkig.

För den som är intresserad av detta spelet så ska det finnas ute i butik nu. Det blir dock inget köp ifrån mig. En annan sak som gjorde att jag inte orkade lägga ner tid på det var att texten var så sjukt svår att läsa på min 32" tjocktv.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: