Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Sneak peak!

Kategori: Tvspel


Igår laddade jag ner den andra exklusiva expansionen av GTA IV till Xbox 360. Expansionen heter The Ballad of Gay Tony och handlar om Tony som är chef över en nattklubb. Spelet hade nog inte varit så skoj om man fick spela som en nattklubbsägare som bara fixar med siffror hela dagarna så därför får man spela som Tonys vän och hjälpreda Luis. Luis är en man som har suttit inne i fängelse men har nu kommit ut och vill inte hålla på med för mycket olagliga saker.

Jag har inte spelet denna expansionen så jättemycket men det går riktigt fort innan det blir totalt kaos i staden. Jag tippar på att The Ballad of Gay Tony kommer bli det mest flippaste och actionfyllda av orginalet och Lost and the Damned. Karaktärerna i denna expansionen är sköna och lagom männskliga. Jag har som sagt inte spelat expansionen så mycket så det är svårt att ge så mycket mer information men jag kan säga att det är jäkligt bra.


Winter Sports 2010: The Great Tournament
För några dagar sedan så laddade jag ner en demo på Winter Sports 2010: The Great Tournament och även om mina förväntningar var låga så tror jag faktist att Winter Sports 2010 var sämre. I demot så fick man testa på 2 olika grenar. Den första grenen jag provade var att åka 4 mans bob vilket var lite småtrevligt men inget speciellt underhållande. Andra grenen jag testade var freestyle med skidor vilket också var lite underhållande. Grenarna är alltså rätt så okej men inget man sätter sig för att spela.

Nu till det riktiga minuset i spelet och det är grafiken och ljudet. Om vi börjar med musiken så är den helt värdelös och helt onödig. Grafiken skulle jag inte säga är ful men den är heller inget snygg. Grafiken ser lite ut som om spelet hade tänkt komma 2006.

Kommentarer

  • Linda säger:

    Hej!



    Går det bra om vi är hos pappa hela julafton? Jag kommer kanske att jobba på julafton och kommer i så fall till pappa vid 15-16-tiden.

    2009-11-28 | 10:31:19
    Bloggadress: http://www.nogg.se/dekonstiga

Kommentera inlägget här: