Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Vasaru Starfighter?

Kategori: Film Recensioner

Igår skrev jag att jag var sugen på att se en b-film men när vi letade efter film i skara så var det tyvärr lättare sagt än gjort att hitta någon b-film som ingen hade sett tidagare. Till slut så fick vi åka till Ica Munken för att hyra film där. Filmen blev Kenny Begins. Kenny Begins utspelar sig före Kenny Starfighter serien som gick på tv för säkert 10 år sedan. Jag tycker fortfarande Kenny Starfighter är riktigt skoj trots att det är fruktansvärt B.

Handling : Kenny Starfighter är troligtvis den mest hopplösa elev galaxhjälteakademien någonsin har haft. Kennys föräldrar har tröttnat på att betala hans studier och ställer ett ultimatum: ta examen eller bli frisör i familjens salong.

Under sitt examensprov på planeten Mylta kraschlandar Kenny av misstag på jorden där han möter Pontus, en haltande och mobbad femtonårig kille med dålig syn. Pontus i sin tur har råkat hitta en mystisk, självlysande kraftkristall som har gett honom superkrafter och möjligheter att få pluggets coolaste tjej, Miranda. Vad Pontus inte vet är att Rutger Oversmart, Universums intelligentaste och elakaste man är på jakt efter kraftkristallen. Kan Kenny Starfighter rädda Pontus liv eller är det Pontus och Miranda som ska rädda Kenny?

Effekterna i filmen var riktigt dåliga och skämten är väldigt barnsliga men ändå så skrattade vi åt filmen flera gånger. Jag tycker vårat val av b-film var riktigt lyckad faktist.

Betyg 2.5 av 5
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tidagare ikväll så gick en av mina barndomsfavoriter på Tv3. Filmen heter Ensam hemma och är en klassisk julfilm som ger mig riktiga julkänslor. 

Betyg 4 av 5

Kommentarer


Kommentera inlägget här: