Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Veckans Xbox Live

Kategori: Tvspel

Då var det dags igen för onsdag och ni som följer min blogg vet säkert vad det betyder. Jo det är dags för mina test av veckans Xbox Live Arcade spel.

Det första spelet jag testade heter Diner Dash och är ett charmig och väldigt stressigt spel då det gäller att vara servitris och serva gäster som kommer i överflöd. Man får ta beställningar, dela ut mat och duka av. Ett tag in i spelet så kan man utöka restaurangen med olika tillbehör t.ex mer matbord så att man kan förkorta kön. Jag spelade en omgång och jag blev riktigt stressad och jag vet knappt om jag andades under spelomgången. Diner Dash kostar 800MS Points vilket jag tycker är lite väl mycket för ett sådant här spel men för den som tycker om stresspel så är det verkligen något att kolla närmare på.

Andra spelet som kom idag heter Gyromacer och är ett "pusselspel" i stil med Puzzel Quest som kom förra året om jag inte misstar mig. Även om Puzzel Quest är riktigt skoj så tycker jag Gyromacer känns lite segt tråkigt i jämnförelse. 1200Ms Points går detta spelet på vilket jag tycker man ska investera på Puzzel Quest istället. 


 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: