Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Veckans Xbox Live

Kategori: Tvspel

Hejsan!
Idag är det onsdag och det betyder att det har kommit några nya xbox live arcade spel men tyvärr så är jag inget intresserad av att testa spelen som kom denna veckan eftersom det är Episode 2,3 & 4 av Wallace and Gromit : Grand Adventures. Det första Wallace Gromit spelet kom för några månader sen och även om jag tyckte det var okej så var det inget jag tänker lägga ner min tid på. Som jag skrev om första spelet så är uppföljarna typiska peka och klicka äventyr. Alla episoder kostar 800Ms Points vardera.


Denna veckan släpptes även ett demo på Left 4 Dead 2 vilket jag nu har testat. Jag spelade aldrig första spelet så jag vet inte om det är någon jättestor skillnad mellan spelen. Det jag vet är skillnad på 1:an och uppföljaren är att man nu använder en hel del närstridsvapen och att banorna är lite mer öppna och ljusare. Det finns också nya fiender men jag kan hålla med om att detta lika gärna kunde vara en nedladdningsbar expansion. På demot kan man spela med själv, med en kompis eller online.

Jag testade att spela själv med datorn och det gick rätt så bra trots att man fick ta täten hela tiden för att datorn skulle fatta. Left 4 Dead 2 är säkert ännu roligare om man spelar med vänner online men det blir inget köp för mig än så länge.  
  
Grafiken är inte superfin men duger helt klart.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: