Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Batman, Racing, Fighting & Rock and Roll

Kategori: Tvspel

Batman Arkham Asylum har prisats överallt för att vara ett mycket bra spel och jag kan absolut hålla med. Spelet börjar med att Batman har fångat Jokern som gav upp alldeles för lätt så Batman anar oråd. När Batman har lotsat in Jokern i metalsjukhuset Arkham Asylum så bryter sig Jokern fri för att försvinna bakom låsta dörrar. Jokern hade planerat att åka fast så att han kunde testa batman på olika sätt.

På bilderna till spelet så kanske det bara ut som ett spel där man sparkar och slår ner fiender men så är inte fallet. Batman är starkt men han är inte inte osårbar så därför lönar det sig att gömma sig i skuggorna och hoppa fram för överaskningsattacker. Spelet är både ett beat em up blandat med lite enkel problem lösning vilket är väldigt skönt. Det är det bästa batman spelet någonsin och ett av höjdar spelen i år.


Jag har spelat demot på Need for Speed Shift och jag är lite kluven. Shift är det bästa i Need for Speed serien jag testat på mycket mycket länge men det var något i spelet som gjorde att det inte kändes perfa. Grafiken är sjukt underbar och fartkänslan är bra. En häftig grej med Shift är att när man kommer upp i lite högre hastigheter så blir instrumentbrädan suddig och krockar man så tappar man haft synen för ett tag. Jag tror absolut att det är köpvärt om man tycker om racing som Forza motorsport men frågan är om inte Forza 3 har ett bättre karriärläge. Jag kommer kanske köpa detta spelet när det har kommit till reabackarna men just nu så avvaktar jag.


The King of Fighters XII hör till en serie som absolut har passerat mig utan att jag lagt märke till den direkt. The King of Fighters är som man hör på namnet en fighting serie som t.ex Street Fighter eller Tekken. Jag har provat demot vilket bara bestod i att välja mellan 2 olika karaktärer och sedan sloss mot en kompis. Jag brukar vara kass på fighiting spel men jag spöade iaf Patrik. Grafiken var ingen höjdare och det var väldigt rörigt. NEJ till detta.


Sista spelet i ordingen jag har testat är Brütal Legend vilket är ett "vanligt" actionäventyr med mycket charmig grafik och skön design av Tim Schafer. Huvudkaraktären Eddie
Riggs vars röst är gjord av självaste Jack Black. Brütal Legend handlar om Eddie som är en roadie och han dör under en spelning när han räddar gittaristen i världens sämsta heavy metal band. Eddies blod rinner in i hans bälte vilket släpper lös ett monster som dödar alla i bandet. Monstret teleporterar Eddie Riggs till en heavy metal fantasi värd där demoner har gjort människor till slavar. Det blir då upp till Eddie att ta hand om demonerna och rädd människorna.
Det är riktigt rolig humor och skön musik i spelet men jag kommer inte köpa det för fullpris.


Hoppas ni har orkat läsa all denna texten. Nästa gång ska jag inte skriva så mycket(lovar).

Kommentarer


Kommentera inlägget här: