Så länge vi båda andas recension

Kategori: Film Recensioner

Igår läste jag äntligen klart den sista delen i twilight sagan. Här kommer min recension av den men först handlingen som jag tog direkt ifrån bokens baksida.

HANDLING

"Att vara oåterkalleligt förälskad i en vampyr är som en fantasi och en mardröm dödligt farlig i en verklighet. Den hett efterlängtade avslutningen på Bellas och Edwards omöjliga kärlekshistoria avslöjar hemligheter och mysterier i denna romantiska saga som har förtrollat miljontals läsare världen över. Bella slits mellan sin intensiva passion för Edward och en djup vänskap med Jacob. Året som gått har varit minst sagt omtumlande och fullt av längtan, saknad och förtvivlan. Valet att ansluta till en mörk och förförisk värld av odödlighet eller att fortsätta ett mänskligt liv har blivit den tunna tråd som vampyrernas och varulvarnas öde hänger på. Bellas val sätter igång en kedja av händelser som kommer att få oanade och förödande konsekvenser för alla inblandade..."

Den avslutande boken i twilight serien tog längst tid att läsa för mig. Det var inte för att den är längst utan jag glömde av att läsa den trots att den var riktigt spännande och bra. När jag läser böckerna så kan ja inte sluta tänka på hur det kommer se ut när filmen kommer och hur mycket som kommer klippas bort men det är ett senare problem antar jag. Det händer en hel del i boken egentligen men jag tycker fortfarande att första boken är snäppet bättre.

Betyg 4 av 5

Ranking av de bästa Twilight böckerna
  1. Om jag kunde drömma