Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Veckans Xbox Live

Kategori: Tvspel


Veckans xbox live spel var två till antalet denna veckan. Först ut till testning är Bubble Bobble Neo som är samma version av spelet som släpptes till Wii för ett tag sen. Neo är en remake av det gamla spelet och har en hel del nya banor. Jag har läst att detta spelet inte ska vara lika precist som orginalet men det är inget jag har märkt av. Tycker man om Bubble Booble så tycker jag man ska ladda ner detta annars kan man alltid ladda ner orginalet till Wii om man vill spela det.



Andra spelet som kom var Command & Conquer: Red Alert 3 - Commander's Challenge som är 50 små uppdrag i klassiskt strategispelande. Jag tycker det var riktigt skoj det lilla jag spelade på trialversionen och jag skulle lätt kunna betala ca 90kr för det om jag hade haft lite bättre kontroll över vad jag gjorde. Jag tycker det är lite svårt att spela strategispel med en handkontroll. Trots att det funkar så går det inte alls så smidigt som det går på PC med mus.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: