Action, Thriller, Drama

Kategori: Film Recensioner

Doug MacRay är en brottsling utan ånger, en ledare av ett gäng hänsynslösa bankrånare som skryter med att stjäla det de vill ha och komma undan med det. Utan några egentliga relationer att bry sig om behöver Doug aldrig vara rädd för att förlora någon nära person. Men allt det förändras vid gängets senaste jobb, när de tar en gisslan - bankchefen Claire. Även om de lät henne gå utan att skada henne, så är hon nervöst medveten om att de vet vem hon är och var hon bor.Men hon slutar att vara på sin vakt när hon träffar en försynt och charmig man som heter Doug. Omedveten om att det är samme man som bara dagar innan har terroriserat henne. Den omedelbara attraktionen mellan dem utvecklas snart till en passionerad förälskelse som hotar att ta dem båda nedför en farlig, och kanske dödlig, stig...¨

Jag har aldrig riktigt gillat Ben Affleck men i denna filmen så lyckas han med något som han inte lyckats med förut tycker jag. Han gör en bra roll. Det bästa i filmen var actionscenerna vilket tyvärr inte var så stor del av filmen. När The Town är som bäst så känns den som filmen HEAT som är en riktigt bra film som kom för många år sedan.

Stephanie och Ellies semester i en exotisk by i Argentina är en perfekt tillflyktsort för tjejerna för att lapa sol, shoppa och flirta med snygga lokalinvånare. Vännerna blir ovänner och lämnar varande vilket de inte borde gjort då en av dem blir kidnappad.

Denna filmen har alla element från liknande filmer men ändå så lyckats den vara intressant. Slutet kändes inte lika bra som resten av filmen tyvärr men helt okej skräckthriller ändå.

Kommer du ihåg den där snygga killen som sa att han skulle ringa, men inte gjorde det? Kanske tappade han bort ditt nummer, kanske ligger han inne på sjukhus eller kanske han är helt ovetandes om din charm och din framgång. Eller är han bara inte intresserad av dig.

Dumpa honom är en riktig tjejfilm som jag och Åsa började kolla på för ett tag sedan men ingen av oss kommer ihåg varför vi inte såg klart den. Nu har vi sett klart den då Åsa fick den i julklapp och ja vad kan man säga. Den är inte direkt skoj men går att slökolla på en söndag. Filmen är stjärnspäckad men det är lite som man brukar säga. Ju fler kockar ju sämre soppa och i detta fallet ligger det nog något i det.