Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Dead Space 2 Demo

Kategori: Spel Intryck

Jag har nu testat demot på Dead Space 2 som kom ut på xbox live idag. De som har PS3 får vänta tills imorgon. Jag spelade aldrig klart första Dead Space men ska ta tag i det snart antar jag. Dead Space 2 har lite mer av allt. Bättre grafik, Mer fiender, Nya fiender, Mer blod, Nya vapen och mer action.

Dead Space 2 hade ett vapen som jag fastnade för skarpt och det var en framtida spikpistol. Riktigt kul att nagla fast fienderna i väggen. Grafisk så såg det riktigt bra ut även om jag gillade ljuseffekterna mer i Resident Evil 5. En annan ny grej är att man kunde stampa på fienderna så kanske det dök upp lite ammo eller pengar. Hoppas verkligen detta blir en större hit än första som fick bra betyg men sålde förvånandsvärt dåligt.

Barn betyder är alltid problem i skräckens värld

Kommentarer


Kommentera inlägget här: