Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

The Terminal

Kategori: Film Recensioner

I Söndags så såg jag och Åsa på den gamla filmen The Terminal med Tom Hanks i huvudrollen. Jag har velat se filmen väldigt länge nu men det har alltid kommit någon annan film emellan.
Handling :

Viktor Navorski (Hanks) kommer till flygplatsen JFK och blir ett oskyldigt offer för byråkratiska problem som gör att han varken kan återvända till sitt hemland eller komma in i USA. Väl inne i den nöjesfyllda flygplatsen skaffar Viktor vänner, jobb, en romans och uppfyller till slut Amerikas sanna hjärta.


Jag tyckte verkligen om denna filmen och är en av de bästa filmerna jag sett i år. Filmen är som sagt ganska gammal nu(2005) men om ni inte har sett den så tycker jag ni ska göra det.


 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: