Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Veckans Xbox Live

Kategori: Tvspel

Denna veckan så kom det ett mycket underligt och charmigt spel till kryssboxen. Spelet som kom heter The Misadventures of P.B. Winterbottom. Det är svårt att gissa vad detta spelet ska vara för något när man hör namnet och ser bilderna men jag ska försöka förklara vad det går ut på.

Misadventures är ett plattformsspel med massor av pusselproblem. Man skulle kunna likna spelet med t.ex Braid vilket oxå det är ett plattformspel med pusselelement. Man spelar som Winterbottom och på varje bana så ska man ta alla pajer. Problemet är bara att pajerna oftast är lite svåra att få tag i på egen hand så då får man göra en klon av sig själv och ta hjälp av denna.

Låter det rörigt? Det är det också. Grafiken och designen i spelet är helt underbar även om den är väldigt simpel. Jag vill verkligen tycka om detta spelet eftersom det är så speciellt men tyvärr så tror jag att alla pusselmoment kommer göra mig galen.

Jag tycker man ska kolla in detta spelet om man tycker om pusselspel och vill betala 800Ms points.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: