Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Veckans Xbox Live

Kategori: Tvspel

Igår var det Onsdag och då kom det 3 stycken XBLA spel dagen till ära. Det första spelet jag satte tänderna i var Greed Corp. Greed Corp är ett strategispel som jag inte fattade ett smack av vad det gick ut på. Det var en ganska kort till som jag orkade testa det så det är svårt att säga om det är bra eller dåligt. En sak kan jag säga och det är att jag tyckte att det var väldigt bökigt.

Greed Corp kostar 800Ms Points

Det andra spelet jag spelade igår var Lazy Raiders som är ett pussel/äventyrsspel. Man kan lätt jämnföra detta spelet med det gamla spelet som man spelade på fritids, då man skulle föra en kula igenom en labyrint och undvika hål. I Lazy Raiderns fungerar det likadant men istället för att undivika hål så undviker man taggar och plockar poäng på banorna.

Lazy Raiders kostar 800Ms Points

Det sista spelet denna veckan var det mest intressantaste spelet. Dels för att det är svenskutvecklat och dels för att har en väldigt annorlunda design. Fret Nice heter spelet och man spelar som en kille eller tjej som rockar sig igenom spelets banor med musik. Kommer det en fiende som har t.ex ett öga och en mun så ska man trycka på de knapparna som motsvarar ett öga och en mun. När man har gjort detta så tar man död på fienden.

Fret Nice kostar 1200Ms points

Kommentarer


Kommentera inlägget här: