Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Dantes Inferno

Kategori: Tvspel


För några veckor sedan så dök det upp en demo på det kommande spelet Dantes Inferno . Spelet handlar om att man ska ta sig igenom skärselden och de 9 olika cirklarna i helvetet. Dantes Inferno är ett spel som är väldigt likt God of War, Devil May Cry och Bayonetta.
Bara de 3 första månaderna detta året så får vi 3 stora hack n slash titlar och det är Bayonetta som finns ute nu, Dantes inferno kommer i februari och God of War 3 kommer i Mars. Dante´s inferno var väldigt blodigt men jag störde mig på att alla fiender man dödade bara försvann i tomma intent.

Grafiken var rätt så snygg men inget som man inte sett tidigare. En annan sak jag störde mig på i spelet var att när man skulle öppna dörrar eller lådor så var man tvungen att trycka X antal gånger på en knapp som visades på skärmen. Det är så himla onödigt tycker jag och är helt klart taget från God of War serien.

Om jag ska gissa vilket hack n slash spel som kommer bli bäst de kommande månaderna så tror jag faktist det är Bayonetta men jag tror att God of War 3 kommer sälja bäst eftersom det är ett så inarbetat varumärke.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: