Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Mass Effect 2 Förtitt

Kategori: Tvspel


Jag har nu spelat Mass Effect 2 i ca 2timmar och här kommer mina första intryck av spelet. Det första som slog mig var att man kunde ladda ner 2 stycken gratis expansioner vilket jag tackar och bugar. När jag har laddat ner allt som går att ladda ner så trycker jag på start new och då får man välja om man ska spela som en manlig, kvinnlig eller fortsätta på sin gubbe från föregångaren. Självklart väljer jag att fortsätta med min karaktär eftersom jag vill veta vad mina beslut har orsakat i detta spelet.

Actionscenerna i spelet är snabbare och roligare mot föregångaren

När spelet väl börjar så ser man att grafiken har höjts några snäpp och allt börjar med att ens skepp normandy blir attackerat ute i rymden. Jag vill inte spoila för mycket men jag kan säga som så att det blir lite katastofartat och senare vaknar man upp i ett labbrum. Bilduppdateringen har höjts många snäpp vilket gör att spelet flyter på mycket bättre än första spelet. En annan skoj nyhet är att vapnen har ammonition istället för att man behöver akta så att inte vapnen blir överhettade.

Grafiken har höjts många snäpp.

Jag har inte kommit alls långt på mina 2 timmar men jag har kört några uppdrag och jag kan säga som så att jag är riktigt imponerad av Bioware.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: