Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Snabba Cash

Kategori: Film Recensioner

Igår så var jag och Åsa på bio och såg på den svenska filmen snabba cash. Jag har lyssnat på boken så jag hade ganska så höga förväntningar på denna filmen.

Filmen handlar om JW som är en helt vanlig kille som ljuger för sina rika vänner om att han är rik. För att JW ska ha råd med att umgås med sina vänner så måste han jobba som svarttaxi på nätterna och på dagarna och hjälper han sina kompisar med tentor som han sedan tar betalt för.

Jorge gör en osannolik rymning från fängelset och är på flykt från både polisen och den jugoslaviska maffian. Hans plan är att göra en sista koksleverans och sedan lämna landet för gott. Mrado- brutal indrivare inom den jugoslaviska maffian är i konflikt med bossen Radovan. Han får i uppdrag att hitta Jorge, men tvingas samtidigt ta hand om sin 5-åriga dotter.

Jag tyckte filmen var bra men tyvärr så saknades givetvis en del ifrån boken. Ibland tyckte jag att det gick lite väl fort fram vilket är lite dumt för de som inte läst boken. En annan sak jag störde mig på var den flackiga kameran och den oskärpa som det var ibland men oftast var det helt okej. Helt klart årets bästa svenska film vilket säger ganska lite iof.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: