Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Sommaren med Göran

Kategori: Film Recensioner

Jag har sett filmen Sommaren med Göran och här kommer mina tankar om den.

Sommaren med Göran handlar om Göran blir dumpad av sin flickvän i början av sommaren. Han ligger rejält efter på jobbet och inkassobreven faller som höstlöv i tamburen. Alla ska dessutom till Doddes midsommarfest på hans lyxiga sommarställe i skärgården. Alla utom Göran. Görans kompis Alex är förstås bjuden men han måste vakta sin flickväns nakenhund Tingeling under midsommarhelgen. Efter litet övertalning seglar i alla fall Göran, Alex och Tingeling ut i skärgården mot Doddes sommarställe. En våt svensk midsommarhistoria tar sin början med jakten på den stora kärleken som lurar någonstans i vassen.

Filmens handling är inte alls unik men det gör inget eftersom den är lite små mysig. Tyvärr så blev jag lite beviken på filmen eftersom jag hade velat ha lite bättre skådespelar insatser och ännu mer roliga skämt. Vissa tillfällen i filmen blir lite pinsamma.

Det har sagts att denna filmen skulle konkurrera ut sällskapsresan filmerna men det tycker jag verkligen inte den gör.
Jag hade också velat sett lite mer från midsommarfesten.

Kommentarer

  • Louise - PaperandPen säger:

    hahaha, du är ju för härlig! Nu har jag faktiskt lärt mig något idag :) Jag kanske spöar dig nästa gång vi spelar filmspelet :P



    2010-01-17 | 14:29:31
    Bloggadress: http://paperandpen.blogg.se/

Kommentera inlägget här: