Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Världsreporter

Kategori: Film Recensioner

Igår kväll så gick jag igenom alla mina ca 600 filmer för att se vilka jag inte hade sett ännu. Hipphipp gängets film Morgan Pålsson Världsreporter var en av de filmerna jag inte hade sett så jag gav den en chans. Mina förväntningar var inte så höga men jag ville ändå att den skulle vara tillräckligt bra för att se den. 

Morgan Pålsson, reporter vid Sveriges Television, tror att han ska bli utnämnd till ny utrikeskorrespondent i Washington. Istället blir han skickad med sin fotograf Robert att bevaka valet i ett litet afrikanskt land ingen någonsin hört talas om. Redan första dagen i Matòbo utbryter en militärkupp och Morgan hamnar som enda utländska journalist i centrum för hela världens nyhetsrapportering.

Filmens handling är lite fjantig men det funkar rätt så bra ändå som en soft söndags rulle. Humorn i filmen är inte alls lika bra som i Hipp Hipp avsnitten vilket är riktigt synd. Ibland känns filmen lite seg och ibland dröjer det lite väl långt mellan skratten. Vissa skådespelar insatser är katastof vilket gör vissa scener ritkigt pinsamma.

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: