Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Veckans Xbox Live

Kategori: Tvspel

Denna veckan kom det ut ett rätt så efterlängtat spel till spelarkivet och det heter Serious Sam HD : The First Encounter. Jag kommer ihåg när jag spelade Serious Sam för första gången hemma hos pontus och då blev jag lite förälskad i enkel i spelet. Spelet går i stort sett ut på att gå till ett rum döda alla anfallande fiender sedan gå till nästa rum och gör samma sak där. Serious Sam blir lätt väldigt enformigt men när det är som mest fiender på skärmen och när man spelar med en kompis så blir det riktigt röjigt och skoj.

Grafiken på den nu omgjorda ettan är inte lika bra som jag hade tänkt mig men vad gör det när det går ut på att spränga allt i luften. Egentligen så borde inte jag tycka om detta spelet för det är alldeles för enformigt och fult designat men ändå så kan det vara helt underbart vid vissa tillfällen.


Serious Sam HD kostar 1200MS Points vilket är rätt okej pris om man gillar röjig action utan tanke.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: