Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Veckans Xbox Live

Kategori: Tvspel

Då var det äntligen onsdag igen och denna veckan dök det upp 2 nya titlar till det stora spelarkivet.

Det första jag provade av spelen var Death by Cube och är ett spel där det gäller att skjuta alla anfallande fiender. Man styr sin karaktär ovanifrån. Kontrollen i spelet är väldigt simpel då man styr med ena styrspaken och skjuter med den andra. Det funkar väldigt bra men det blir ändå väldigt svårt när fienderna är snabba och många på en och samma gång. Spelet konstar 800Ms Points vilket jag tycker är lite mycket för ett så här simplet spel som det ändå är.

Stilren och skön grafik i detta spelet.

Andra spelet denna veckan är ett strategirollspel som heter Vandal Heats : Flames of Judgement. Jag är inget stort fan av strategirollspels så därför har jag också lite svårt för detta spelet. Jag säger inte att det är dåligt men det är inget för mig. Grafiken är lite småsöt men tyvärr så är det väldigt styltigt. Ett annat minus är ljudeffekterna i spelet som låter riktigt kasst. 1200MS points får du lägga ut om du vill ha detta spelet. Jag rekommenderar Shining Force till Mega Drive som finns på Wii:s shop istället.


Kommentarer

  • Anonym säger:

    Hej :)

    Jag har nu igång en hel del tävlingar och det kommer in nya hela tin.

    Kanske finns det något som intresserar just dig.

    Vinn till dig själv eller varför inte till någon utav dina nära och kära.



    Var gärna med :)

    http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



    Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt och då är det bara radera den hära kommentaren om du vill :)



    Ha det bra//M

    2010-01-21 | 21:54:00

Kommentera inlägget här: