Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

2 x uppföljare

Kategori: Film Recensioner

Dykarparet Sebastion och Dani hamnar i ett spännande äventyr där de blir lovade stora pengar för att leda dykningar på ett speciellt Hawaiianskt rev. Men deras nya uppdragsgivare försätter dem i stor fara - som leder till det ultimata testet av deras kärlek, dykkunskaper, och viljan att överleva.

I första Into the blue så var inte handlingen speciellt bra heller men nu i uppföjaren så är den katastrof. Skådespelarna verkar vara castade från vilken dålig amerikask såpa som helst. Väldigt ointressant film men väldigt lite dykning för att handla om att dyka.


Lisbeth Salander ligger på sjukhus efter att ha blivit skjuten i huvudet. Polisen startar en utredning, men i takt med att sanningen om hennes tidigare liv kommer fram avslöjas också en sammansvärjning på högsta nivå. Alla jagar alla, men ingen kan stoppa Salander och Mikael Blomkvist i deras jakt efter rättvisa!

Män som hatar kvinnor tyckte jag var riktigt intressant och spännande. Sen såg jag andra filmen och blev besviken. Nu när jag sett sista delen i Millennium trilogin så måste jag säga att jag är lite besviken. Den är inte lika dålig som andra filmen, men har inte alls den där trovärdiga äckliga känslan från första filmen. Problemet med denna film är att man sitter och väntar på slutet eftersom det inte händer så jättemycket under filmen. Men när väl slutet kommer så försvinner det bara ut i sanden och man blir inte alls nöjd.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: