Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Film tips

Kategori: Film Recensioner

För några dagar sedan såg jag filmen The Human Centipede.
Filmen handlar om en galen föredetta kirurg som hatar människor mest av allt. En dag så tillfångatar han några människor och ska sy ihop dessa så att de bildar den första mänskliga tusenfotingen.

Filmen var rätt spännande men jag hade väntat mig mer obehagliga och äckliga scener. Skådespelar insattserna var dock inte alls bra vilket tog bort lite av sympatin för dem.




Defendor handlar om Arthur Poppington som är en kille utan superkrafter eller häftiga prylar för att bekämpa brottslighet. Med ett barns fantasi och sin märkliga uppsättning av billig, egentillverkad utrustning blir han DEFENDOR! Han finner en oväntad partner när han räddar och blir förälskad i en prostituerad. Arthurs uppdrag är att stoppa drogerna i stan.

Defendor var en riktigt charmig och bra film. Det står att det är en komedi men jag skulle kalla det Komedi/action/drama. Woody gör en mycket bra roll som The Defendor och jag vill varmt rekomendera denna film.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: