Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Flickan som lekte med elden

Kategori: Film Recensioner

I Söndags när jag och Åsa var och hälsade på hos Mor & Freddie så kollade vi på filmen Flickan som lekte med elden.

Filmen handlar om Journalisten Mikael Blomkvist som arbetar på en stor historia om sexhandel då två av hans medarbetare blir brutalt mördade. Nästa stora chock får Blomkvist när han upptäcker att polisens huvudmisstänkt heter Lisbeth Salander.

Jag tyckte om den första filmen i millenium trilogin. Flickan som lekte med elden saknade väldigt mycket av vad som var så spännande med Män som hatar kvinnor. En annan sak jag störde mig på väldigt mycket när jag såg filmen var att effekterna var dåliga så som och vissa skådespelar insattser(Paolo Roberto).

Man ser tydligt på denna filmen att den är gjord att gå direkt till DVD men eftersom första filmen blev så populär så var det lika bra att även släppa denna på bio.

Kommentarer

  • Linda säger:

    I bokserien är det "Flickan som lekte med elden" som är den bästa boken. Boken är otroligt spännande. Det är trist när filmerna inte är som böckerna.

    2010-03-11 | 20:05:32
    Bloggadress: http://www.nogg.se/dekonstiga

Kommentera inlägget här: