Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Jonah Hex & Cast Away

Kategori: Film Recensioner

Jonah Hex handlar om en man som får se sin familj dödas framför hans ögon. Efter att Jonah Hex lämnas för att dö på ett kors så hittas han av ett par indianer som hjälper honom. Jonah Hex blir brutalt mycket starkare och kan få liv i de döda. Jonah Hex är ute efter hämd.

Det är en väldigt vanlig handling känns det som och stora skådespelare som John Malkovich är riktigt pinsamma i sina roller. En stor grej jag störde mig på i filmen var att när alla pratade i filmen så fick man höja volymen för att man skulle höra vad de sa. När det blev lite action så blev det jättehög volym. Megan Fox gör en väldigt onödig karaktär i denna filmen som inte fyller någon funktion alls.
 





Chuck Noland är van att lösa problem. Han är en framgångsrik karriärist på företaget FedEx med hela världen som arbetsfält. Hemma i Memphis har hans flickvän Kelly vant sig vid att aldrig riktigt veta var på jordklotet han befinner sig.

En dag ställs Chuck, som hittills klarat de flesta utmaningarna, inför den ultimata. Efter en flygkrasch överlever han mirakulöst och flyter iland på en ö i stilla havet. Ganska snart upptäcker han att han är helt ensam och de mest grundläggande problemen som att hitta mat, göra upp en eld och skydda sig mot väder och vind måste lösas.

Cast Away har jag velat se sedan den släpptes 2004 men filmen har hamnat i glömska tills jag fick låna den av Pontus. Filmen var rätt bra trots att jag tyckte slutet var lite väl segt. Tom Hanks är som vanligt bra. Detta är 2000-talets Robinson Crusoe.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: