Film Besvikelser

Kategori: Film Recensioner

I lördags så hade vi filmkväll och då hyrde vi filmen The Day of the Apocalypse. Visst vi hade väl inga större förväntningar.  Men när vi satte i DVD:n och kollade så började man ana oråd när vi såg menyerna. För det första så såg de riktigt gamla och usla ut. När vi hade tryckt på PLAY så ser vi att filmbolagen inte är nått kända och sen värst utav allt är att UWE BOLL(en av världens sämsta producenter) har gjort denna. FUUCK! Var min först tanke.

Visst man ska alltid ge filmen en chans och det gjorde vi. Dock så skrattade vi mest åt hur värdelös skådespelarna var och hur dåligt filmen var.

I USA och andra länder så heter filmen the Final Storm men låt er inte luras av det.

En epidemi sprider sig bland befolkningen. Tusentals faller offer för viruset, men snart skall det verkliga problemet uppdagas; de döda vägrar fortsätta vara just DÖDA. Det driver runt horder av Zombies överallt och de är ute efter människokött. Hårdföre Sarge leder ett deserterat militärförband på jakt efter en fristad. Hans gäng tvingas välja sida; att döda allt i sin väg för att överleva eller försöka rädda det lilla liv som är kvar hos de levande döda!

Survival of the dead är gjord av George. A. Romero vilket borde innebära bra zombiestandrad men tyvärr inte här. Det tråkiga med denna filmen är att Zombierna är hur långsamma som helst och verkar inte vara nått skräckinjagande för folket. Vilket gör att det känns mer som en komedi om zombies som inte är rolig.

Night of the living dead och alla andra George. A. Romero rullar har varit rätt okej. Men med denna film så vet jag inte längre om jag kan lita på George. A. Romeros kvalitet längre.