Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

TRON

Kategori: Film Recensioner

Flynn hackar sin före detta chefs dator för att hitta bevis på att någon stulit hans arbete med ett nytt dataspel, och hamnar mitt i ett svindlande cyberäventyr när han sugs in i en digital spelvärld av det mäktiga datorprogrammet Master Control. Där måste han slåss i ett dödligt digitalt spel tillsammans med gladiatorer på blixtsnabba ”ljusmotorcyklar”. Med hjälp av säkerhetsprogrammet Tron utkämpar de den slutliga striden mot Master Control – för att avgöra både den digitala och den verkliga världens öde.

Igår såg jag den klassiska Tron med Patrik. Både jag och han tyckte filmen var riktigt seg och tråkig. Jag visste att den skulle vara fult gjord men inte så seg som den var. Det känns dock kul att ha sett den men jag kommer nog aldrig se den igen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: