Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Veckans Xbox Live v.17

Kategori: Tvspel

Denna veckan på xbox live arcade var väldigt japansk vilket jag tycker mindre om. Men omväxling förnöjer som man brukar säga.

Nin2-jump heter första spelet som jag testade och är rätt så likt n+ i vad man ska göra på varje bana. Det gäller att klara banan så snabbt som möjligt och plocka upp alla gröna scrolls(eller vad det nu är) på varje bana. Banorna går väldigt fort och tar slut på bara några sekunder och jag slutade spela ganska hastigt efter att jag blivit helt uttråkad.

400MS Points kostar Nin2-jump.

Ett annat spel denna vecka heter Trouble witches Neo och är ett bullethell shooter spel. Rätt så snyggt rent grafiskt men inget jag fastnade för. Jag fattar inte varför det har kommit så här många shooter spel den senaste tiden till xbla. Självklart finns det dem som gillar det men jag blir fort utråkad då det känns så meningslöst att hålla in skjutar knappen samtidigt som man undviker fienderna skott. 

Trouble Witches kostar 800Ms Points men det blir inget köp för min del

Sista spelet denna veckan heter Outland och var väldigt stilfullt och intressant. Till en början så påminde det om Limbo men övergick sen till lite Prince of Persia. Outland är ett 2D plattformsspel som går ut på att undvika fällor och ta sig från ett ställe till ett annat. Kontrollen var bra men jag är osäker om jag kommer ladda ner hela spelet. 

 800Ms Points kostar Outland och kan vara värt det men jag måste testa lite mer av trialversionen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: