Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Veckans Xbox Live v.34

Kategori: Spel Intryck

Ny vecka och nya spel. Denna veckan så kom det 3 nya spel i 3 väldigt olika genrer. Det första jag provade var Crazy machines elements vilket påminner en hel del om Create från EA. Spelet går ut på massa fysiska pussellösningar där det gäller att t.ex bygga en bro så att ett bowlingklot kan ta sig från punkt a till b. Väl framme så ska klotet trycka på en knapp som möjliggör att ett annat klot flyger iväg på något.
Det var rätt så skoj men inget jag skulle kunna sitta med någon längre tid.

800MS Points kostar Crazy Machines Elements om det låter intressant.

Andra spelet jag testade är ett Kinect spel som heter Hole in the Wall eller mer känt i sverige som hål i väggen. Spelet funkar ungefär som i tvprogrammet men här kommer det vägg efter vägg och missar man 3 stycken så åker man ner i plurret.
Jag kan tänka mig att detta kan vara lite småskoj på fester om man spelar mot varandra i lag men att spela själv blev rätt tråkigt.

Även detta spel kostar 800 Ms Points.

Sista spelet denna veckan var Street Fighter 3 Online Edition och vad kan man säga om det. Det följer samma gamla Street Fighter koncept som alltid. Jag har dock aldrig riktigt fastnat för Street Fighter och detta spel var inget undantag. Men jag tror att de som gillar street Fighter spelen gillar säkert det här. Men jag tycker det känns rätt ovärt att köpa detta eftersom det precis har kommit ännu en uppdatering till Steet Fighter 4.

SF3 : Online Editon kostar 1200Ms Points

Kommentarer


Kommentera inlägget här: