Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Alice i Underlandet

Kategori: Film Recensioner

Livet kommer snart att överraskande förändras för 19-åriga Alice Kingsley. En dag i trädgården följer hon efter en kanin och när han försvinner in i sitt kaninhål tittar Alice in där och faller. Hon faller länge och efter det så är ingenting sig likt. Vad Alice inte vet är att hon varit i Underlandet en gång förut som barn, men hon har inget minne av den händelsen. Vad som helst verkar kunna hända i det fantastiska Underlandet. Här möter hon nu en uppsjö av annorlunda och speciella invånare, som Hattmakaren, Filurkatten, den storrökande larven Absalom, den obehagliga Vita Drottningen och hennes ondskefulla äldre syster Hjärter Dam, den griniga härskarinnan av Underlandet.

Jag och Åsa började se denna filmen för längesedan men det var först idag jag såg klart den. Den första gången så tröttnade vi rätt fort men idag omfamnade den sagolika världen mycket bättre. Som vanligt stjäl Johnny Depp showen då han spelar hattmakaren och gör en skön roll.
Jag har aldrig sett den teckande versionen. Så jag har inga nostagiska minnen av Alice i Underlandet så jag vet inte om man tycker om denna datagjorda film men jag tycker det funkade fint. Dock så var det långt ifrån lika snyggt gjort som t.ex Avatar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: