Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

All Saints Day & Dinner for Schmucks

Kategori: Film Recensioner

Efter första filmen har båda bröderna McManus och deras far flyttat tillbaka till Irland där de lever ett tillbakadraget liv. De får dock veta att en präst hittas mördad i en kyrka i deras gamla kvarter i USA. Kroppen är arrangerad så att man ska tro att det är dem (the Saints) som utfört dådet. Detta för bröderna tillbaka till staterna där de får hjälp av en ny sidekick som kallas för Romeo. Samtidigt är en ny FBI-agent dem på spåren och frågan är nu - kommer hon hjälpa dem likt hennes föregångare, eller blir hon deras fall?

Den första filmen såg jag först förra året men trots höga förväntningar så blev jag överaskad. Denna filmen blev jag också överaskad av eftersom alla sa att denna var totalt värdelös. Vilket gjorde att jag trodde den skulle vara det. Visst var den långt ifrån lika bra som första filmens elegans. Men det fanns en del sköna scener. Man märker att filmen försöker vara så lik första filmen som möjligt men jag tror det är det som gör att filmen inte blir mer än okej.





Tim är en man mitt i karriären. Bara en sak hindrar honom från att klättra ännu högre upp inom företaget. Han måste hitta den perfekta gästen att ta med till sin chefs middagsbjudning där kvällens vinnare är den som har tagit med sig den största pajasen. Som tur är träffar Tim Barry , som återskapar kända konstverk med hjälp av uppstoppade möss. När duon dyker upp till middagen börjar galenskapen verkligen ta fart. Det blir en festlig berättelse om två osannolika vänner och en galen middag!

Dinner for Schmucks trodde jag skulle handla om att de var på middagen typ hela tiden. Men det visar sig att middagen bara är i slutet av filmen. Vilket är lite kostigt då man läser handlingen. Steve Carell´s karaktär är så sjukt jobbig och pinsam men samtidigt är det han som oftast lyfter filmen till något mera. Jag tyckte denna filmen var helt okej men lite för seg och lång för att vara en komedi i min smak.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: