Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Dragon Age II intryck

Kategori: Spel Intryck

Under min vistelse i Stockholm i höstas så fick man se världsexklusivt matrial från Dragon Age II på Gamex. Jag tyckte det såg rätt skoj ut. Första Dragon Age har jag aldrig provat eftersom jag tyckte det såg lite segt ut och att den bästa version skulle vara på PC. Men nu i uppföljaren så ska spelet ha blivit lite mer konsolvänligt.

När demon börjar så får man välja mellan 3 olika klasser både manliga och kvinnliga. De klasser som fanns att välja var Mage, Warrior eller Rouge. Jag valde en manlig Rouge. När man valt det så fick man se en mellansekvens vilket fick mig att se att det inte såg så polerat ut. Det fanns lite saknade texturer och så. När man väl fick börja spela så började spelet med några fighter. Grafiskt så såg det hyfsat ut men inget man inte sett förr. Lite väl brunt för min smak.

Kontrollen funkade helt klart nu men jag tyckte inte det kändes som man träffade fienderna när man högg mot dem men ändå så tog de skada. Detta kan bli ett irritationsmoment. Efter fighten så fick man välja olika val så som i Mass Effect spelen och här tyckte jag röstskådespelarna failade totalt. Vissa lät riktigt dåligt och karaktärsdesignen var även den lite tråkig. Självklart så kan det bli bättre senare men under demotiden så blev jag besviken. Dock så kan det kanske bli ett köp senare när det ligger i reabacken.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: