Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Due Date

Kategori: Film Recensioner

Peter Highman, som väntar barn om fem dagar, försöker förtvivlat hinna med ett plan hem för att vara med på sitt första barns födelse. Hans planer blir dessvärre helt omkullkastade när han låter sig övertalas att göra resan med bil tillsammans med den aspirerande skådespelaren Ethan Tremblat. Resan över hela kontinenten visar sig bli en resa som förstör inte bara ett antal bilar och ett antal vänskaper utan också Peters nerver.

Due Date har jag velat se ett tag utan att jag egentligen visste vad det skulle handla om. Nu när jag sett den så är jag lite besviken. Den var inte så skoj som jag hade hoppats och så störde jag mig på karaktären Ethan som bara klantade till allt hela tiden utan att bry sig speciellt mycket. Detta är ingen dålig rulle men jag hade hoppats på mera från Todd Phillips regissören av baksmällan. Robert Downey Jr är som vanligt nu förtiden bra och det är väl han som gör filmen en del.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: