Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

2 nya demos

Kategori: Spel Intryck

Igår så testade jag 2 nya demos. Det första var Crash Time 4 : The syndicate. Vilket var väldigt likt föregångarna som jag också testat demo på. Till en början så får man se en trailer och förväntningarna ökar. Men när man väl får spela så får upptäcker man att väldigt lite har hänt sedan förra spelet. Rösterna är katastrofalt usla och sen så ska vi inte tala om "mellansekvenserna". Grafiskt så är spelet även där väldigt gammalt även om skademodelleringen funkar bra. Ett riktigt budget spel som man ända har lite småkul med när man spelar. En av de fulaste grejorna med detta spelet förutom grafiken och röstskådespelarna är menyerna. Tråkigt fula vilket jag har för mig att jag sa om förra spelets menyer också.


Andra demot jag testade var Winter Sports 2011 vilket även det är ett lågbudget spel. Grafiskt och så ser det ut som ett väldigt tidigt xbox 360 spel och i denna demoversion fick man bara prova på 2 olika grenar. Den första var freestyle Skiing vilket var rätt så skoj. Det andra var Short Track vilket var grenen då man ska åka snabbt på skridskor i en oval cirkel. Denna grenen tillförde inte något. Man behövde bara håll inne L för att accelerera och sedan skötta sig allt på automatik. Helt meningslöst. Varför ska alla sådana här spel vara så dåligt gjorda. Det finns ju så mycket potetial.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: