Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Veckans Xbox Live v.28

Kategori: Tvspel

Denna veckan så har jag varit riktigt seg med mina uppdateringar men här kommer iaf lite info om veckans xbox arcade spel.

Första spelet jag testade denna vet veckan var en remake på ett mycket gammalt spel. Spelet heter Boulder Dash XL och är ett mycket enkelt spel. Spelet går ut på att man ska samla diamanter och undvika att bli mosad av stenar. Boulder Dash är rätt så trevligt men inget jag skulle betala några större summor för då det finns bättre tänkar spel.

Boulder Dash Xl Kostar 800 Ms Points. Ladda ner trial versionen här

Kill Team 40K heter ett annat spel som kom denna veckan. Spelet utspelar sig i Warhammers universum och påminner en hel del om Alien Breed spelen som också har dykt upp på xbox live. Grafiskt så ser Kill Team rätt bra ut men bandesignen var rätt tråkig under den trialversion jag har testat. Det går även att spela med en kompis i ett co-op läge och då kanske blir spelet lite bättre.

Kill Team kostar även det 800Ms Points och kan laddas ner här

Sista spelet ut denna vecka är även det bästa. Ms. Splosion Man heter det och är en uppföljare till der super roliga Splosion Man som kom för 2 år sedan. Ms Splosion Man är väldigt mer av samma sak men det funkar även om jag inte är lika pepp på detta som det första. En grej med spelet som jag störde mig på var att ms Splosion man som är rosa smälte in i bakgrunden när det händer mycket och då vet man inte vart man är. Men jag ska testa att spela tillsammans med en kompis för det var då första spelet var som roligast tyckte jag.

800Ms Points kostar även detta spel och är lätt vart lätt värt det om man gillade första spelet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: