Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Veckans Xbox Live v.25

Kategori: Tvspel

Denna veckan så har jag varit dålig med att uppdatera bloggen och jag har även varit dålig på att spela under denna vecka. Så det var för idag som jag testade veckans xbox Live spel. Spelet heter Lucha Fury vilket är klassiskt Beat em up spel med skön grafik. Tyvärr så var kontrollen dålig och fienderna kändes väldigt tråkiga att slå på. I ett Beat em up så är det ju väldigt vilktigt att det är kul att slåss annars så har man ju missat lite av idén. 
 
Lucha Fury har trevlig grafik men är ändå ett blekt spel. 800Ms Points kostar det om du vill slåss.

Veckans andra spel kom inte på den europeiska marknaden men finns däremot på amerikanska. Trenched heter spelet och är ett spel av Tim Schafers team Double Fine. Trenched är ett Tower Defence spel där du själv styr en stor robot som ska döda alla fiender innan de skadar din bas.
Jag hade lite förväntningar på detta spel men efter en stund av testade så blev jag väldigt besviken på att det var samma grej hela tiden.

Kontrollmässigt funkar Trenched bra och grafiskst så är det helt okej. Tyvärr så höll det inte mitt intresse uppe.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: