Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Sanctum

Kategori: Film Recensioner

Ett dykarteam ger sig av till en avlägsen del av regnskogen i Papua Nya Guinea för att utforska de otillgängliga undervattensgrottorna. När de befinner sig hundratals meter under marknivå bryter en tropisk storm ut och vägen upp ur grottorna blockeras. Vattennivån stiger hastigt och dykarna tvingas allt längre in i grottsystemet. I jakten på en annan väg ut växer desperationen och nervpressen gör att dykarna snart visar sitt sanna jag.

För snart en vecka sedan så var jag och såg denna film på bio trots att jag inte var direkt sugen. Men jag tycker ju om verklighetsbaserade filmer och sen var det intressant att se vad James Cameron(Avatar,T2,Titanic) skulle hitta på efter Avatar. 3D effekterna var riktigt coola i början av filmen men sen mot slutet så saknades de helt tyckte jag. Tycker man om äventyrsfilmer så kan detta vara något men jag tycker inte den var värd 110kr trots snygg 3D. Skådespelarna gjorde ett rätt bra jobb och det var faktist bara bra att de inte vara flera stora kändisar med.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: