Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Veckans Xbox Live v.12

Kategori: Tvspel


Denna veckan så fick vi xboxspelande fantaster 2 nya spel. Det första jag testade var Ghostbusters : Santum of Slime vilket är ett spel med en isometrisk vy och liknar spel som geometry wars i styrningen då man siktar och skjuter med höger styrspak och går med den vänstra. Grafiskt så saknar det helt den där Ghostbusters känslan man fick av Ghostbusters spelet som kom 2009. Detta är riktigt onödigt spel och jag tappade intresset väldigt fort. 

Ghostbusters kostar 800Ms Points vilket jag tycker är för mycket för denna dynga.


Andra spelet denna onsdag var mer intressant däremot. Swarm heter det och går ut på att man styr ett gäng blå figurer och det gäller att hålla dem vid liv under en bana där det finns många fällor. Swarm tycker jag var mycket charmigt och hade en skön grafiskt ton. Tyvärr så är det inte tillräckligt bra för att jag ska ladda ner hela spelet.

1200MS Points kostar detta galna spel som liknar Lemmings lite grann.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: