Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Pirater & gruvor

Kategori: Spel Intryck

Idag kom det en demo på Lego Pirates of the Carribean vilket liknar alla andra lego spel som släppts de senaste åren. Den korta demoversionen utspelades i början av första filmen och jag hade rätt skoj med spelet trots likheten med alla andra legospel. Grafiskt så ser jag inga förändringar mot t.ex Lego Harry potter men detta spelet känns ändå gladare och roligare än Lego harry Potter demot.
När man spelar som Jack Sparrow så kan man använda hans kompass för att hitta olika föremål på banorna men när man gjorde detta så gick karaktären riktigt segt vilket jag tyckte vad synd.

Lego Pirates of the Carribean släpps 13:e Maj

En annan demo som släpptes idag var Red Faction : Armageddon. Red Faction började som ett FPS till PS2 som senare blev ett sandlådespel till 360 & Ps3 och nu har det blivit ett tredje persons actionspel med Dead Space vibbar. Jag gillade det förra Red Faction Guerilla och hade gärna sett en förbättrad version utav det.
Armageddon känns väldigt tråkigt och fienderna var fruktansvärt tråkiga att möta i tid och otid.
Även om Red Faction serien har ändra genre fler gånger så har det alltid funnits en gemensam nämnare spelen emellan och det är att man kan spränga sönder allt i stort sett.
Detta går utmärkt i Armageddon men jag såg aldrig någon poäng med det. Det som är nytt med Armageddon är att du även kan återställa miljöer som gått sönder med ett enkelt knapptryck.

Red faction Armageddon släppts i juni men det kommer inte bli ett köp utav mig.

Kommentarer

  • Linda säger:

    Vore kul om du kom och hälsade på, jag vill så gärna spela Ticket to ride med dig.

    2011-05-03 | 16:54:06
    Bloggadress: http://www.nogg.se/dekonstiga

Kommentera inlägget här: