Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Veckans xbox live v.19

Kategori: Tvspel

Denna veckan fick man nöjda sig med ett ända spel men det var i och för sig roligare än alla shooters som har kommit den senaste tiden. Spelet som kom heter Gatling Gears och jag har ett svagt minne av detta att jag sett det förut men jag är inte riktigt säker.

Spelet går i alla fall ut på att du styr en mech som ska spränga sönder allt i sin väg i stort sett. Till en början så kommer det lite soldater och senare dyker det upp lite större fiender som t.ex pansarvagnar. En riktigt bra grej med spelet är att det går att spela co-op både offline och online.

Kontrollen funkade smidigt och grafiskt så flöt det på mycket bra. Det som var mindre bra med spelet var dock att att vissa fiender var svåra att se.

 1200 Ms Points kostar det om du vill ha hela detta spel.

Veckans andra spel heter Star Raiders och är ett rymdaction spel som jag tyckte gick alldeles för segt. Kontrollen funkade väl hyfsat men segheten i spelet gjorde att jag tappade intresset snabbare än vad jag kanske borde. Nu är i och för sig inte jag nog scfi fantast men det borde ju kunna vara lite roligare och inte så tråkigt.

Star Raider kostar 800 Ms points men är inte ens värt den summan.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: