Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Breaking Dawn

Kategori: Film Recensioner

I Torsdags så var det dags för mig, Åsa och Louise att se Breaking Dawn Part 1. Det finns många Twilight haters där ute men även många fjortisar som älskar filmerna över allt annat. Själv så gillar jag filmerna men jag är ingen fanatiker som vissa andra. Sen finns det dem som klagar på filmerna att det är så fjantigt hur vampyrerna är i filmerna och det kan jag förstå. Men om man tar det för vad det är så är det helt okej.

Denna filmen handlar om att att Bella och Edward gifter sig och Bella blir gravid och detta gör att Vargarna vill döda henne innan varelsen kommer ut och dödar alla människor. Men det finns som vanligt ett problem och det är att Jacob med 2 andra skydda familjen Cullens.

Jag gillade filmen mer än de två senaste men jag gillar fortfarande första filmen mest. Men det som jag mest störde mig mest i denna film var som i de tidigare att färgtonerna i filmen inte alls liknar Twilight vilket jag tycker är synd. Sen så har nästa alla fått riktigt fula nya frisyrer vilket kanske är en smaksak.

Jag ger filmen en stark sjua men jag hade verkligen velat se mer när den tog slut. Samma som i Avatar.

Kommentarer

  • Lindaw säger:

    Har du sett när jag dyker upp i Skövde den 22? Du hämtar väl mig då? Det blir ganska sent. Hur blir det i jul. Vi kan väl fira ihop några timmar i alla fall på julafton. Hörde att du skulle jobba. Men jag vill se dig i alla fall. Du kan väl maila mig.

    2011-11-26 | 19:05:41
    Bloggadress: http://www.nogg.se/dekonstiga

Kommentera inlägget här: