Filmrecensioner

Kategori: Film Recensioner

På långtradarfiket Dixie Boy vid en ödslig motorväg långt borta i North Carolina börjar plötsligt egendomliga saker att hända. Bensinpumparna vägrar ge sig ifrån en enda droppe, videospelet går igång och spelar med sig själv, läskedrycksautomaten spottar ur sig burkar på löpande band...och plötsligt hoppar den elektriska kniven upp och skär servistrisen i armen.

Vad har hänt? Har alla maskiner blivit galna? Svaret är ja! Maskinerna lyder inte längre. Ingenstans är det säkert längre. Varje apparat kan vara en dödsfälla.

Människorna på Dixie Boy är skräckslagna. Speciellt mordiska verkar långtradarna vara. Stora 18-hjulsmonster, som vrålar blodtörstigt efter hämnd.

Denna Stephen King film hade kunnat bli min favvofilm om jag sett den när jag var liten men så är nu inte fallet. Maximum Overdrive börjar lite kul och hade filmen fortsatt så hade det varit en helt okej rulle. Men nu tappar filmen fart mot slutet och blir väldigt seg. Men början tycker jag man ska se iaf. En annan ful grej med filmen är att ACDC gör hela soundtracket i filmen.

En kontaktyta, ett ögonblick är allt som krävs för att ett dödligt virus ska överföras från en person till en annan. Det enda som smittar snabbare är rädsla. Beth har varit på en lång affärsresa återvänder hem trött och matt. Symptomen som hon trodde var vanlig jetlag tar en våldsam vändning. Två dagar senare är hon död och läkarnahittar ingen förklaring. Snart dyker andra, liknandefall upp, antalet insjuknade ökar lavinartat och de miljontals kontaktytorna mellan människor varje dag gör smittan omöjlig att spåra. Rädslan sprider sig som en löpeld och läkarna och experterna som kallats in för att försöka hitta smittkällan ställs själva inför omöjliga val hur mycket de är villiga att riskera för att rädda världen undan en dödlig epidemi.

Denna film kollade jag och Åsa på bio förra helgen men jag har glömt av att skriva om den. Filmen var rätt spännande till en början och fick en att tänka sig för med att man inte ska pilla på allting hela tiden. Men jag har aldrig varit direkt rädd för basciller så den känslan försvann väldigt fort för mig. Filmen var rätt seg men ändå väldigt bra. Dock så hade jag velat se mer av upploppen och galna männsiskor som gör allt för sin överlevnad.