Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Veckans Xbox Live v. 43

Kategori: Tvspel

Nu är det vecka 43 och denna veckan så kom det 3 stycken spel. Första spelet jag provade denna vecka var Zombie Apocalypse : Never Die Alone vilket är ännu ett zombie spel med topdown vy. Man går runt med vänster spaken och skjuter med den högra. Väldigt simpelt men jag tror denna kan bli ett kul spel om man spelar med sina polare. Men jag har spelat för många sådana här spel den senaste tiden att detta känns lite ovärt.

Zombie Apocalypse kostar 800Ms Points.

Det andra spelet jag provade denna veckan är baserat på filmen med samma namn The War of the Worlds. Detta spelet är ett klassiskt sidoscrollat plattformspel som är väldigt likt det grymma limbo. Men detta spel är långt ifrån lika bra som ett av förra årets bästa xbla spel.

The War of the Worlds kostar även det 800Ms Points. Men köp hellre Limbo. Mycket mycket bättre.

Sista spelet ut denna vecka är en riktig SEGA klassiker. Spelet heter Daytona USA och är ett racing spel med extremt mycket arkadkänsla. Jag har aldrig gillat detta spel och inte denna gången heller när jag provade trialversionen. Detta är ett spel för dem som älskade spelet när det kom. Men för de som ej gillar orginalet ska nog spara sina pengar.

Daytona USA kostar även den 800Ms Points.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: