Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Veckans Xbox Live v.40

Kategori: Tvspel

Jag är väldigt sen med förra veckans xbla spel men här kommer mina intryck av dem iaf. Bättre sent än aldrig.
Det kom 4 spel förra veckan var av två av dem var Dreamcast klassiker.

Först ut av Dreamcast klassikerna var Sega Bass Fishing vilket är ett arkadfiskespel. Här handlar det inte om att fiska i lugn och ro utan här gäller det att få upp så mycket fisk som möjligt under en begränsad tid. Det var lite småkul med typisk SEGA arkad maskin grafik. Dock så tycker jag fiske ska vara avslappnande och rofyllt och inte stressande så detta spel var inget för mig.

800Ms Points kostar denna "fisksimulator"

Andra Dreamcast klassikerna heter Space Channel 5 Part 2 och är ett dansspel men handling. Jag hade lite problem med att förstå vad jag skulle göra till en början och det gjorde att jag tröttnade rätt så fort. Spelet är lite småcharmigt men nu finns det så mycket bättre dansspel ute på marknaden att detta känns rätt meningslöst.

Space Channel 5 Part 2 kostar även det 800Ms Points

Orcs Must Die! heter det tredje spelet som kom förra veckan och det är ett Tower Defence spel men här styr du en karaktär i tredje person som ska sätta ut fällor för ankommande orcs. Det går även att skjuta med sitt distansvapen eller ta fram svärdet och fienderna kommer förbi försvaret. Jag gillade spelet en aning men efter ett tag så kändes det rätt så meningslöst det också.

Orcs Must Die! kostar 1200Ms Points alltså ca 130kr

Sista spelet ut denna vecka var NBA JAM : On Fire Edition vilket är en remake av ett klassiskt NBA spel utan några speciella regler. Man spelar matcher 2 mot 2 och här gäller det att göra massa mål och försöka försvara sig mot motståndarens attacker. Spelet går väldigt fort så det gäller att inte slappna av en ända stund. NBA JAM var kul men jag väljer faktist 3 on 3 NHL Arcade som kom förra året eller om det var året innan det.

NBA JAM kostar även det 1200 Ms Points. Kan vara värt om man gillar fartfylld oseriös basket

Kommentarer


Kommentera inlägget här: