Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Priest

Kategori: Film Recensioner

Historien handlar om en legendarisk krigare, Warrior Priest från det senaste vampyrkriget, som nu lever i en obskyr tillvaro bland andra överlevande människor i en muromringad dystopisk stad som styrs av The Church. När hans systerdotter blir kidnappad av ett gäng mördarvampyrer, bryter Priest sina heliga löften och beger sig ut på en manisk jakt på dem innan de har lyckats göra henne till en av dem. Han får sällskap av systerdotterns pojkvän, en skjutglad sheriff och en före detta prästinna som har en utomjordlig förmåga att slåss.

Denna film har en hel del kändisar trots att de inte är Hollywoods största så är det lite kul att det är så många ändå.
Paul Bettany, Maggie O, Karl Urban, Cam Gigandet och Christopher Plummer. En annan lite ful sak jag tänkte på när jag såg filmen var att Paul Bettany från Da Vinci Koden som dödar folk åt kyrken är präst i denna film. Cam Gigandet som blev känd som vampyr Twilight spelar här Sheriff som dödar vampyrer istället. Karl Urban har i alla filmer jag sett honom alltid varit den goda men i denna så är han den onda.

Jaja nog med skådespelarna nu. Jag hade faktist inte så stora förväntningar på filmen bara att den skulle innehålla massa action. Tyvärr så tycker jag det var lite snålt med det trots att filmen var rätt så kort. Ibland kändes filmen lite som de klassiska Mad Max filmerna och jag fick även lite sug efter det kommande spelet Rage.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: