Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Veckans Xbox Live v.39

Kategori: Tvspel

Denna veckan så dök det upp 2 småintressanta titlar. Worms Ultimate Mayhem och Mercury Hg.

Worms Ultimate Mayhem är en 3D version av vanliga Worms bara att man kan skjuta och gå i alla dimensioner. Jag har alltid tyckt att dessa spel 3D worms spel har innehållt lite för lite action. Det blir sälla lika kaotiskt som det blir på en 2D bana med klassiska worms. Spelet är fortfarande charmigt men jag gillar fortfarade Worms Armageddon mest. Det jag däremot skulle vilja se om det kommer ett nytt Worms är att det skulle vara fysikbaserat. Säg att man skjuter sönder en trästam så tycker jag att den ska börja svaja och sen falla till marken.

800 MS Points kostar Worms. Det kan helt klart vara värt det om man älskar att döda maskar med galna vapen.

Det andra spelet denna veckan var ett spel som jag har velat testa ända sedan det dök upp första gången för väldigt längesedan. Mercury Hg är lite som ett Super monkey Ball men här styr man olika metaller som sedan ska ta sig från punkt A till punkt B. Jag gillar känslan i spelet och det blir att man tänker bara en bana till hela tiden. Dock så är det inte så roligt som Super Monkey Ball var när det dök upp första gången.

Mercury Hg kostar 400Ms Points och är lätt vart det om man gillar denna typen av spel. Testar man trialversionen så får man mycket god kunskap i vad spelet är.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: