Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Ninja Gaiden 3 & Dragons Dogma intryck

Kategori: Spel Intryck

Jag har nu testat en demo på det redan släppta Ninja Gainden 3. Först så laddade jag ner det till xboxen men varje gång jag skulle testa det så blev allt svart och jag var tvungen att starta om xboxen. Så efter några försök där så laddade jag ner demot till PS3:an och det funkade fint. Tyvärr så tröttnade jag på spelet efter bara några fiender. Men jag gav det en chans och insåg väldigt snabbt att detta spelet är väldigt mycket enklare än de tidigare i serien. Grafiskt så har man skippat lemlästade kroppar och mindre blod.
Jag har som sagt aldrig fastnat för denna typen av spel för jag tycker de flesta blir enformiga efter ett tag. Så mitt intressase för Ninja Gaiden 3 tappade jag väldigt fort. Kanske kan vara värt ett reabacksköp för dem som vill ha spöa lite folk.

Med Dragons Dogma så vill nog Capcom vinna lite mark från spel som Skyrim, Witcher 2 och Kingdoms of Amalur. Dragons Dogma kan beskrivas som ett Shadow of the Colossus möter med Skyrim. Tyvärr så tyckte jag striderna i spelet var rätt så tråkiga och inventariet som jag iof inte titta på så mycket kändes lite krångligt. Det är givetvis en vanesak men som första intryck så gav det en bitter eftersmak. Grafiskt så var det inte heller särskilt imponerade men det kanske också blir bättre när man kommer ut på de öppna fälten mera. I demoversionen så fick man möte 2 minibossar och de var faktist roligare att slåss emot än de vanliga fienderna. Sen så gick det att klättra på på dem och slå när man hängde på dem vilket förde tankarna till Shadow of the Colossus. Jag tror många kommer köpa spelet för att få demo på Resident Evil 6 likt när Crackdown släpptes och man fick en beta på Halo 3.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: