Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Tintins äventyr: Enhörningens hemlighet

Kategori: Film Recensioner

Här är filmen med den älskade och välkända unga reportern med namnet Tintin, och hans alltid trogne hund Milou baserad på de berömda böckerna av den belgiske författaren och kreatören Hergé. I filmen beger sig den orädde reportern Tintin, hans stridslystne hund Milou och den bråkige Kapten Haddock ut på ett äventyr för att finna det sedan länge förlorade skeppet "Enhörningen" som innehåller hemligheten om en antik skatt och nyckeln till en uråldrig förbannelse.

När jag var liten så varken såg eller läste jag något direkt med Tintin. Så mina kunskaper om denna kända serie är inte direkt stora. Men nu har jag iaf sett den nya filmen. Det första jag lade märke till var den grymt snygga dataeffekterna. Detta är nog en av de snyggaste CGI filmer jag sett. Handlingen funkar även om den var lite väl simpel. Sen så tyckte jag filmen blev lite seg för sitt eget bästa under vissa partier. Men som oftast så var jag riktigt imponerad av effekterna i filmen.