Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Veckans Xbox Live v.35 & v.36

Kategori: Veckans Xbox Live

Rockband Blitz kom ut förr förra veckan på Xbox Live Marketplace och det är ett klassiskt musikspel med mera arkadstuk. Spelet spelas med en vanlig xbox kontroll och funkar si så där. Jag hade mycket hellre spelat med en vanlig gitarr som i de vanliga Rockband spelen. Det som gör Rockband Blitz lite speciellt är att man spelar alla instrument samtidigt kan man säga. Det gäller att hålla koll på både trummornas poäng som gitarr, sång och bas.
Rocksmith Blitzkostar 1200 MS Points
 
Förra veckan så kom det ut 2 spel och det första av dem jag provade jag Dogfight 1942. Det är ganska så lätt att förstå att att detta spel är ett flygplansspel under andra världskriget om man läser namnet. Dogfight 1942 är ett väldigt standard arkad flygsspel. Ett helt okej spel men inget speciellt spel som jag kommer lägga ner något mer tid på.
Dogfight 1942 kostar även det 1200 Ms Points
 
Sista spelet ut denna gång heter Kung Fu Strike : The Warrior´s Rise vilket är ett beat em up spel med sjukt överdriven action. Jag gillade verkligen inte spelet till en början men det blev aning bättre när jag hade provat på det en stund. Men det hjäpte inte för att jag skulle stänga av spelet och ta bort de snabbt från xboxen.
 

Kung Fu Strike kostar 800MS Points
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: