Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Veckans Xbox Live v.49 & 50

Kategori: Veckans Xbox Live

Förra veckan så kom det ett efterlängtat spel för min del. Guardians of Middle Earth men shit vad jag blev besviken. Jag trodde det skulle vara ett Diablo likande spel men nu är det ett DOTA spel likt League of Legends. Du har din karaktär och så ska du och ditt lag krossa motståndarna. Dör du så börjar du om från din bas och går till attack igen. Jag tyckte det var riktigt kasst men det är väl för att jag hade förväntat mig någonting annat. Gamereactor gav det 8 av 10 i betyg och prisade spelet för att det bevisade att denna typ av spel även går att spela på konsol. Men för egen del så blir det inget köp.
1200Ms Points kostar detta spel.
 
Sen så kom det även ett kinect spel som gjorde mig väldigt andfådd. Spelet heter Red Bull Crashed Ice Kinect(Katastrofalt namn). Spelet går ut på att du ska föra dina armar fram och tillbaka för att få fart på din avatar som skrindar på isen. För att det inte ska bli för långtråkigt så måste du även ducka och hoppa under spelet gång. Detta misslyckades jag med oftast men jag kom iaf 2:a i loppet. Ett okej Kinect spel men jag tror det kan bli väldigt enformigt.
400 Ms Points är ju inga pengar direkt så för dem som vill bli andfådd kan köpa detta.
 
I Onsdags 12-12-12 så kom det 2 nya spel  och det första jag provade heter Black Knight Sword vilket är utvecklat av Grasshopper Manufacture som har gjort en hel del flippade spel. Black Knight Sword är inget undantag och utspelar sig på en teater. Du spelar som en riddare som spöar märkliga fiender med massa teater rekvisita som bakgrund. Mycket märrkligt spel som jag inte fastnade för. Ett plus till designen men det var det ända som jag gladdes åt.
800ms Points för detta annorlunda action plattformslir.
 
Sista spelet för denna vecka var Mensa Academy som var rätt kul för att vara lärorikt. Spelet innehåller klurigheter inom Alfabetet, Mattematik, Logiskt tänkade, Visuellt och Minne. Till en början så var det väldigt simpelt men jag tror att det kommer bli riktigt svårt ju längre man kommer.
800 MS points kostar detta spel som är en fröjd för föräldrar som inte vill att sina barn ska spela våldsamma spel men samtidigt vill att barnen ska lära sig.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: